حقوق و مزایای کار پزشکان و متخصصان بهداشت در عمان

مراکز درمانی در عمان به دو دسته تقسیم می‌شوند:

1-مراکز خصوصی

2-مراکز دولتی

مشخصا حقوق و مزایای کاری برای کادر درمان در بیمارستان های دولتی به مراتب بالاتر از مراکز خصوصیی است. اما……

بنابر یک سری سیاست های دولت عمان طی چند سال گذشته استخدام در بخش دولتی برای یکسری از مشاغل بسیار محدود شده است، متاسفانه هر 6 ماه  لیست جدیدی از مشاغل از طرف وزارت کار و نیروی انسانی عمان معرفی می‌شود که طبق آن امکان استخدامی در مراکز دولتی برای این مشاغل را برای خارجی ها سخت و محدود می‌کند. این لیست مشاغل بسیاری از مهندسی گرفته تا رشته های علوم پزشکی مانند: پزشک عمومی، پرستاری، رادیولوژی…. را شامل می‌شود. اما در بعضی رشته ها مانند بیهوشی و … همچنان به علت کمبود نیرو امکان استخدامی وجود دارد.

مراکز خصوصی:

شرایط کار ، حقوق و مزایا در مراکز خصوصی  وابسته به نوع مرکز است. از بیمارستان های بزرگ گرفته تا کلینیک های کوچک شرایط ممکن است بسیار متغیر باشد. البته این بدین معنا نیست که مراکز بزرگ الزاما شرایط بهتری را برای شما فراهم می‌کنند. به طور کلی در قرارداد هایی که با پزشکان، متخصصان و دیگر رشته های پزشکی بسته می‌شود، موارد زیر در نظر گرفته می‌شود:

پایه حقوقی:

پیراپزشکان ( اعم از پرستاری، علوم آزمایشگاهی، رادیولوژی و ….) : بین 350 تا 600 ریال عمانی.

مامایی ( تکنسین) : 600 تا 800 ریال عمانی

پزشک عمومی، داروسازی، دندان پزشک : متوسط 1200 ریال عمانی

متخصصین: 1800 – 2200 ریال عمانی، بسته به پوزیشن کاری و نوع مرکز متغیر.

متخصصین با سابقه بالای 9 سال : 2200 تا 2600 ریال عمانی

کانسالت و فوق تخصص: بسته به پوزیشن کاری و نوع مرکز بسیار متغیر است، عموما 3000 ریال به بالا

حق مسکن:

عموما محل سکونت در نظر گرفته می‌شود اما در حالتی که مرکز جایی برای اسکان کارکنان نداشته باشد و یا طرف دوم محل مورد نظر را نخواهد باید مبلغی مازاد بر پایه حقوقی پرداخت خواهد شد. این مبلغ از 50 ریال تا 200 ریال متغیر است.

امکانات رفاهی:

معمولا بین 50 تا 100 ریال عمانی در نظر گرفته می‌شود.

موارد دیگر:

بیمه درمانی ، پرواز رایگان به ایران 1 یا 2 بار در سال، غذای رایگان، حمل و نقل و سرویس رفت و آمد و موارد دیگر. این موارد ممکن است تماما در یک مرکز در نظر گرفته شود،یا اینکه فقط بیمه درمانی به شما تعلق بگیرد.

دریافتی کل:

مجموع موارد بالاست که بدون کسر مالیات پرداخت می‌شود